د طالبانو څخه مجاهدینو لپاره لایحه

 

د افـغـانستــان اسـلامــي امــارت

 

دارالانشاء

 

د مجاهدینو لپاره لایحه

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

نحمده ونصلې على رسوله الكريم.

امابعد: فقد قال الله تبارك و تعالى:  {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً }سورة النساء آية۵۹

دالله تعالى په لاره کې جهادكول هغه عظیم الشان  عبادت اوستره فريضه ده چې په كولوسره يې داسلامي امت عزت اودالله تعالى دكلمې لوړوالى راځي، جهاد دمسلمانانود کامیابۍ او عظمت  هغه لوړ عزم دى چې له بركته يې د اسلامي امت دسيادت او سعادت شمله رپيدلى شي، كومو ولسونو چې  جهاد كړى هغوئ دخپلواكۍ او آزاد ژوند  له الهې نعمته برخمن شوي خو برعكس دامو هم له تاريخي پيښو زده كړي، چې كوم ولس توره په تيكي كې ننه ايستې  دجهاد او شهادت لاره يې پریښې، پرته له دې چې  د غلا مۍ او اسارت  توهين آميز ځنځیر یې غاړې ته لویدلی  وي بله ګټه يې نده ترلاسه كړې .

اوس چې مجاهدين دكلمة الله داعلاء، دخپل مسلمان  ولس او اسلامي امت دسرلوړي په تكل دمقدسو وينو نذرانې وركوې ددې اړتيا تر هروخت ډيره محسوسيده چې دروښانه  جهادي تګلاري دلاښه ځليدا  لپاره يوه داسې جامع او هر اړخيزه  لایحه يا اصولنامه دهر مجاهداو مسلمان په لاس كې وي چې له كبله  يې هغه وكړاى شي چې خپل هدف لاښه مشخص او دشريعت دقوانينو په رڼا كې داسلام ددښمنانو اوددوئ دمرستندويانو كوايف  په ګوته اوپه اړه  يې د تصميم نيوني  اود وروستۍ پرېکړې په لاركې ټول شته ابهامات  او شبهات  قلع او قمع كړي .

 چې  دا دى ددې ضروري اړتیا له مخې داسلامي امارت مشرتابه دهيواد له جيدو او  نوماندو علماؤ، مفتيانو پوهانو او اهل خبره  اشخاصو سره له مشورو وروسته دمحمدي (ص)غراء شريعت په رڼا كې دا لایحه او اصولنامه  په ( ۱۳) برخو او(۶۷) مادوكې تصويب كړه چې مراعاتول او په عمل كې پلې كول يې د اسلامي امارت د هر مسؤل او مجاهد مكلفيت او وجيبه ده  چې  په جهادي چارو كې به ددې لایحې دمقرراتو او موادو په رڼا کې  خپلې چارې سنبالوي  او په تمامه معنى  به ټول مسؤلين او مجاهدين  ددې اصولو  او  لوایحو بشپړ پابندوي.

لـــومـــړۍ بـــرخه

دامــن ورکـولـو  مســائــل

 

1 – هرمسلمان کولاى شې چې دكابل د مزدورې ادارې كاركوونكواو واكمنو ته  دعوت ورکړي ترڅو هغوئ په دې  فاسدې ادارې كې دندې  او وظائف پريږدي او ورسره مقاطعه   وكړي،که چادا ډول  دعوت قبول کړبیابه دولايتي مسؤل یاولسوال په  اجازه دامنيت   ضمانت ورکول كيداى شي، البته هغه كسا ن چې په اوسنۍ  مزدوره ا داره كې يې  مسؤلیت ترسره کړی وي اویایې په انفرادي توګه  مسلمانانوته ډیرضرر رسولى وي یوازې د  ولایت دمسؤل په اجازه امن وركول كيداى شي.

 

۲کومو کسانوته چې امن ورکړل شي  که دغو کسانو دخپل اقتدارپه وخت کې ( چی له کفارو یا د هغوئ له غلامې ادارې سره یې کار کاوه) دچا مال یا نفس ته تاوان رسولی وي اوس  دى دالله تعالی له جانبه مکلف دی چې حقدار ته خپل حق ورکړي اوکه یې ورنه کړي نو ګنا ه ګار دی، البته  محکمه اویا بل څوک  د هغه جرم تاوان په زور نشي ورڅخه اخستلای اونه هم سزا ورکولای شي، خو که  داقتدار په وخت کې يې  دچامال وړی وي اواوس عین هغه مال ورسره موجود وي  نودمال اصلي مالکان خپل مال  ورڅخه اخستلای  شي او که عین هغه مال  ورسره موجودنه وي بیاتري په زوره تاوان نشي  اخستلای، البته که یې  داقتدار په وخت کې یاله هغه مخکې له چا څخه قرض  یا نور پلورل اوپيرودل په رضا کړي وي اوحق یې ورباندې پا تې وي دهغه طلب ترې کیدای شي اوكه يې محکمه په دا ډول شخصي موضوعاتو کې طلب کړي نو دا شخص به  ورته حاضریږي .

۳هغه څوك چې ددعوت  يا بلنې دمنلو څخه وروسته پر خپلو ژمنو وفا ونکړي او ښکاره غدر وکړي له نوموړي سره شوې وعده لغوه  او د دوهم ځل امن  وركولو په صورت کې  دولایت له مقام څخه اجازه اخستل ضروري ده .

۴کوم شخص چې د يرغلګرو او د هغوئ د ګوډاګۍ ادارې سره همكاري پريږدي او مجاهدين يي تضمين وکړي بيا که کوم مجاهد دغه شخص ووژني  او یا کوم نقصان ورته ورسوي، د داسې عمل کوونکي سره به د اسلامي اصولو په رڼا كې چلند کیږي .

۵داوسنۍ فاسدې ادارې كوم مربوط شخص که دمسلمانانو په قتل تورن وي، مسلمانان هم ورڅخه كركه او نفرت لري او د مقابل لوري له ليكو څخه راووځي، مجاهدين دې له داسې کس څخه  دبیرته نه اوښتلو او چاته دضرر نه رسولو ضمانت واخلي او په خپل صف کې دې دیوه مصلحت له مخې ځای نه ورکوي، نوموړی دي خپل عادي ژوندکوي، خوبیا هم دولسوالۍ مسؤل په دې مکلف دی چې  په نوموړي باندې تر پوره  باور او اطمينان پورې څارنه او تعقيب وكړي، البته ديوه لوى كار په تر سره كولو لكه  خارجي اشغالګر یا لوړ پوړي چارواکې ووژني، یایې مجاهدینو ته ژوندي په لاس ورکړي، یا هم په زیاته  اندازه وسله اومهمات مجاهدینو ته راوړي بیادې د زيات  امتیاز د وركولو لپاره مشرتابه ته معرفي كړاى شي .

۶كه دمخالف لوري  څخه څوك  له کوم مجاهد نه وغواړي چې زه به مجاهدینو ته په مخالف صف كې خدمت کوم خوته اوستا دخپل  دلګي يا ګروپ  مجاهدين دې ماته تكليف  نه رسوي مجاهدينو ته  دارتباط په صورت کې یوازې د دا ډول خاص امن  ورکولواجازه شته، عمومي امن نشي ورکولای، اوهم به  دداسې ارتباط په صورت کې مجاهد دخپلې ولسوالۍ دمسؤل څخه اجازه اخلي او ولسوال بيا د والي څخه  په اجازه اخستلو مکلف دى، له دغه امن  وركونكې شخص اودلګي څخه پرته نور مجاهدین دنوموړي شخص دمرګ یا تکلیف ور رسولو په صورت کې هيڅ مسؤلیت نه لري ځګه چی نوموړې ته خصوصي امن  ورکړل شوی  وو.

 (دوهمه برخه شهامت وب پاڼی نده چاپ کړی) 

دريــــمـــه بــــرخـــه

دجـاســوسـانــوپــه هـکـلــه

 

13-که چېري پریوه شخص باندې دجاسوسۍ ثبوت پيدا شي  هغه په اوسني وخت کې ساعي بالفساد بلل کیږي، دولایت مسؤل دتعزیر ورکولو اوله وطن څخه دشړلو اويا په کومه مناسبه طریقه سره دنوموړي شخص له جاسوسۍ څخه دبندولو صلاحیت لري،  دنیول شوي جاسوس وژل  دامام يانائب امام صلاحيت دى بل څوک يې  دوژلو حکم نشي کولای .

 

۱۴هركله چې  جاسوس دساعي بالفساد په بڼه يا مفهوم وپيژندل شو نو  په لاندې څلور ګونو طريقو يې ثابتول حتمي دي.

 

لــومـړى :            چې  دوه كسه شاهدان  پري  د جاسوسۍ  شهادت وركړي  .

دوهـــم :              نوموړى په خپله خوښه  له اكراه او زور پرته پر خپل ځان دجاسوسۍ اعتراف  او اقرار وكړي .

دريــم :                                          هغه قرائن  (اسناد) چې د  غالب ګمان دپيدا كيدو سرچېنه بلل كيږي    لکه د جاسوسۍ ځانګړي آلات (سامانونه) چې  د جاسوسۍ لپاره په خاصه  توګه  استعمالیږي  او جاسوسان  تري  دجاسوسۍ لپاره  استفاده كوي اوداسې نور ې علامې .

 البته دقرینې حالت هرڅوک نشي معلومولای ، نو دمحکمي دوجود په صورت کې به قاضي او د نه موجوديت  په صورت کې به دنظر خاوند، مدبر اومتدین مسؤل دقرینې  قوت اوضعف ته وګوري، که قرینه ضعیفه وه په تعزیر کې دې  تخفیف (سپكوالی) راولي اوکه قرینه قوي وه نو  دقرينې دقوت په اندازه   دي  تعزیر سخت كړي،  تردې که قرینه دومره قوي وه چې پوخ یقېن يې افاده كاوه بیا که یې امام یا نائب امام په وژلوکې مصلحت وليدنو  وژلای یې هم شي.

څــلـورم :              خبر عدل، عدل هغه کس ته ویل کیږي چې  ډیر انصاف دار ه وي، تعصب لرونکی نه وي    له کبائرو (لویوګناهونو) څخه ځان ساتي او په صغائرو (کوچنیو ګناهونو) استمرار (دوام)   نه کوي ..

 

۱۵په زور یعني وهلو، ویرولواونورو تکالیفو ورکولو اقرار اخستل اعتبار نه لري او نه  هم جرم پرې ثابيتېداى شي، كه مجاهدین له نوموړي شخص سره  داسې وعده وكړې چې که اقرار  دي وکړ بیا به  امتياز درکړو دا ډول وعدې دوه قسمه دي یو یې هغه دي چې اکراه اوزور تري  معلومیږي  لكه اقرار اخستونکی ورته ووایې چې که تا  اقرار وکړ بیا دې نه وژنو، یادي نه وهو، یادي پریږدو اونه دې بندي کوو.

نوموړي متهم  ته  دا ډول ژمنې وركول   له ده  څخه پر اقرار اخستلو باندې یو قسم  اکراه (زور) دی ځکه چې متهم فکر کوی چې که اقرار ونه کړي نو بیا وژل کیږي، یا وهل کیږي او  یا هم بندي کیږي په دغه صورت کې  يې که  اقرار وکړ نو اقرار یې اعتبارنه لري، خوپه وعده باندې وفاورسره لازمي ده.

دوهم قسم هغه وعده ده چې اکراه (زور) تري نه  معلومیږي لكه  ورته ووایې چې که دې اقرار وکړ پیسې به درکړو اویابه کوم منصب اومرتبه در کړوپه دغه صورت کې که اقرار وکړې اقرار یې اعتبار لري  او وعده ورسره پوره کول لازمي ده، البته اقرار اخستونکي باید دینداره او باتدبیره اشخاص وي چې په اکراه (زور)سره داقرار مخه ونیول شي ځکه چې د اجبار او زور اقرار په شريعت کې اعتماد او اعتبار نه لري  .  مجاهدین باید داسې وعدي له چاسره  ونه کړي چې دپوره کولو اراده  یې نه لري.

همدا رنګه  په نورو خلکو باندې یوازې دجاسوس اقرار یا شاهدي بسنه (کفایت)  نه كوي  پدې صورت  كې  هم په  (۱۴) ماده کې یادې شوي څلور طریقي  دتعميل وړ دي  او بايد دهغو په رڼا كې اجرآت تر سره شي .

 

۱۶كه د مجاهدینو په چا باندې دجاسوسۍ شک پیداشي اوهغه سړى په غلامه اداره كې ښکاره وظیفه ونه لرې اومجاهدین یې پرضداقدام کول ضروري وبولي نو د ولایت له مسؤل څخه به اجازه اخلي.

 

۱۷که کوم کس په جاسوسۍ باندې متهم وي اوجرم یې دشرعې اصولو په رڼا كې  پوره نشي ثابتیدلای خو مجاهدین ترې اندیښمن وي او په اړه یې شکوک لري د ولایت مسؤل کولای شي چې له دغه شخص څخه پوخ تضمېن واخلي، پوخ تضمین دا معنی چې د اړوندې سيمې اعتمادي خلك  او د نوموړي کس خوا خوږي  کسان یې ضمانت  وکړي او یایې له وطن څخه وشړي .

 

۱۸كله كه كوم مجرم  په قتل محکوم او دوژلو حكم يې شوى وي هغه كه جاسوس وي، که بل اسير وي اويا  هم مجرم وي  دټوپک په وسېله دې ووژل شي او عکاسي  کول يې ممنوع  دي .

 

څـلـــورمــه بـــرخــه

دښمن ته دلوجيستيکي اوساختماني فعاليتونو دتر سره کوونکوپه هکله

۱۹هغه شخصي موټر چې دکفارو مالونه انتقالوي او یا يې نور خدمت کوي د هغوئ سوزول، اومصلحتا يې پريښودل   هم جائز دي خو د پیسو په مقابل کې يې  پریښودل او استفاده ورڅخه كول ممنوع دي .

۲۰هغه موټروانان (ډرايوران) چې دکفارو مالونه  انتقالوي، د مالونو د انتقال په حال کې که  ونیول شي بیا يې تعزیر يا په اسیر تبادله کول، مصلحتا او يا په پاخه  تضمین  پريښودل د ولایت دمسؤل صلاحیت دی که نوموړي اشخاص نه نیول کیدل بیا يې مجاهدین موټر ویشتلای شي .

۲۱هغه ټیکه داران (اجاره داران) چې کفارو او دهغوئ غلامې ادارې ته  نظامي مرکزونه جوړوي او يا تيل او نور مواد ورته انتقالوي او دمجاهدینو له خبرداري سره سره بیا هم دا کار نه پریږدي  نوکه دا اجاره دار ونيول شي يوازې دولایت  مسؤل حبس اونور تعزیر ورکولای شي، په اسیر یې تبادله کولای شي اوهم یې د اړوندې سيمې د اعتمادي خلکو يا د نوموړې  کس دخوا خوږيو کسانو له لوري په قوی ضمانت پریښود لای شي، او که یې دوژلو وړ وبولي نو دمرګ  په هکله به یې له امام يانائب امام څخه هدایت غواړي البته دپیسو په بدل کې یې پریِِښودل منع دي،  او که دا ډول عناصر له خپلو نامشروعوكارونو څخه  نه  بندیږي او نه هم نیول کیږي  بیا چې دهر مجاهد لاس پرې برشې ويشتلاى اووژلای یې شي.   

پــنــځــمــه بــرخـــه

 د غنيــمت پــه اړه

 

۲۲–  غنیمت دمحاربوکفارو هغه مال ته ويل كيږي  چې  په جنګ  كې ونیول شي، په افغانستان کې دغنیمت حکم دادی چې پنځمه برخه به  د ولایت مسؤل ته سپارل کیږي، د ولایت مسؤل به یې دمشرتابه په هدایت دخمس په مصارفو کې لګوي او څلور برخي دهغو مجاهدینو دي چې دجنګ په صحنه  کې حاضر وي او یا د هغو کسانو دي چې لاندې دوه شرطونه پکې موجودوي.

لومړى: همدغه جنګ ته به دومره نیږدې وي چې كه کومک ورڅه وغوښتل شي  نو ور رسیدای شي اوکومک ورکولای شي .

دوهم: همدغه جنګ ته به اراده لري او ورته آماده به وي، دمثال په ډول قومندان دجنګ په نیږدی ساحه کې اماده کړي وي چی که ضرورت شو همدغه جنګ ته مو را غواړم  که دغه دواړه یا یو شرط  موجود نه وي بیا په غنیمت کې ورسره شريك نه بلل کیږي  . 

 ۲۳که له خارجي یرغلګرو څخه د جنګ  په پايله كې  پیسي یااجناس  ونیول شي نوداغنیمت دی او که جنګ ورسره ونشي اومجاهدین پري  غالب اومسلط شي بیا” فئ ” ګڼل  کیږي اوبیت المال ګرځي.

۲۴دغلامي ادارې مالونه که بهرنیانو  ورکړي وي او مجاهدینو ته په لاس ورشي حکم یې داسې دی لکه له خارجیانو څخه چې ونیول شي، اوکه دامالونه دافغانستان له پخوانیو حکومتونو څخه پاتې وي او یایې له داخلي  عوائدو څخه تر لاسه کړي وي بیت المال  بلل کیږي،البته دشک په صورت کې چې مجاهدین یې  تفكيك (بيلوالی) نشي كولاى بیا دې ددغو مالونو په هکله دولایت له مسؤل څخه هدایت وغوښتل شي، كه مجاهدینو په جنګ كې نیولی وه، والي به یې دامام یا نائب امام په امر دغنیمت په شکل تقسیم کړي ترڅوپه دغه شکمن حالت کې ديوې خوادامام یانائب امام په شرعي صلاحیت سره د جواز په لاره عمل شوی وي اوله بل اړخه به مجا هدين  احتياطاله خیانت څخه ساتل شوي وي.

اوکه یې له جنګه پرته  نیولي وه بیا خو په هر صورت کې بیت المال بلل کیږ ي د امام یا نائب امام په امر دجهادي ضروریاتو په پوره کولو کې مصرفيږ ي .

۲۵هغه پیسي چې له عمومي خزانې ((بانك)) څخه راایستل شویې وې او دمعتمد په لاس کې وې  او تر دې  وخت پوري یې مزدورانو او مامورینو ته نه وې تقسیم کړې که دخارجیانو پیسې وې حکم یې داسې دی لکه مستقیما چې له خارجیانو څخه ونیول شي او که د غلامې ادارې څخه یې را ایستلې وي حکم یې داسې دی لکه دادارې څخه چې یې ونیسي، البته که دا پیسې مامورینو او مزدورانو ته ورکړل شویې وې بیا یې دغه مامورین اومزدوران  مالکان ګرځي امام او د ولایت مسؤل کولای شي چې دغه کسانو ته تعزیر ورکړي خودغه پیسې ورڅخه اخيستل کیدای نشي، دمؤسسودمزدورانو اجرت (مزدوری ) هم دا حکم لري.

  26– ددښمن هغه مالونه چې په ځینو صورتونو کې غنیمت ګرځي که یې مجاهدین کاروانونه له لارو څخه په جنګ راوګرځوي او ویې نیسې خوغنیمت دي اوکه یې بي جنګه ونیسي نوبیا یې دوه صورتونه دي: یو دا چې  د امنيتي عسكرو پرته  مالونه انتقالوي:   په دې صورت کې نیول شوي مالونه فئ دي بیت المال ګرځي, بل دا صورت دی چې  د انتقال پر وخت  کې امنیتي عسکر ورسره وي لکن مجاهدین  بي جنګه پرغالب شي په دې صورت کې دې بیا دولایتي مسؤل له لورې احتیاطا دامام یانائب امام په اجازه دغنیمت په شکل تقسیم شي .

 شپـــږمــه بــرخــــه

د تشـكيــلاتــو پـه هــکلــه :

 

27-  ولایتي مسؤلېن مكلف دي چې په ولایتي سطحه  داسې کمیسیون جوړکړي چې غړي يې دكار اهل او تعداد یې له پنځو تنو څخه کم نه وي،  ولایتي کمېسون دې د ولسوال په څنګ کې هم دولايتي مسؤل په موافقه د ولسوالۍ په سطحه دا ډول کمیسونونه جوړکړي، چې د دواړو کمیسیونونو ځینې غړې به دهغوئ د کار په ساحه کې حاضروي.

۲۸ – د ولا یتونو او ولسوالیوکمیسیونونه به د خپلو نورو کارونو ترڅنګ دمجاهدینوپه ليكو كې دبدو خلکو څارنه کوي او والي ته به یې معرفي کوي، د مجاهدینو د خپل مینځي اختلافاتو او دولس او مجاهدینو تر مینځ د اختلافاتو د حل کولو کوښښ به کوي او د اسلامي امارت د ټولو فرامینو او لوايحو د تطبیق څارنه به کوي، دتخلف کونکو د متوجه کولو او اصلاح کوښښ به کوي او دنه اصلاح کیدو په صورت کې به یې والي ته معرفې کوي.

 29- په کومو ولسوالیو کې چې د اسلامي امارت د مجاهدینو فعالیتونه بارز او څرګند دي دولسوال په حیث دې مسؤل ورته تعین كړاى شي، ولسوال دې بیا د مافوقو ((لوړ رتبه)) مسؤلینوپه موافقه یو داسې کس د ولسي چارود ترسره کولو دپاره دمعاون يا مرستيال  په حیث تعین کړي چې  په نظامي چارو کې يې مصروفيت ډيرنوي،تریوه حده په ولسي چاروبلداوتجربه کار وې اوهم یې خلک په اسانۍ سره پیداکولای شي .

۳۰د نویوګروپونو او دلګیو جوړول بنددي، البته د اشد ضرورت په وخت کې دولایت د مسؤل په غوښتنه او د تنظيمه رئیس په موافقه یې له مشرتابه څخه منظوري اخستل کیدای شي، غیر رسمي او خپلسره دلګي (ګروپونه) دې  په رسمي  دلګیو پوري  مربوط شي اوکه له دي ارتباطه يې  انكاراوسرغړونه کوله بیادې بې وسلي كړاى  شي

 ۳۱د اسلامي امارت ویندویان د اړونده ادارې په وړاندیز د مشرتابه له لورې ټاکل کیږي او هغه به دټول  اسلامي امارت نمایندګي کوي، دولایتونو،دلګیواواشخاصوپه استازيتوب  هیڅوک حق نه لري چې له رسنیو سره خبري وکړي،  ددې اصل  مراعات كول به دبې نظمۍ، ګډوډۍ اوبی اتفاقۍ مخنيوى وكړي .

 ۳۲د هر ولایت مسؤل  دي دولایت په سطحه داسې شرعي محکمه جوړه کړي چې یوتن قاضي او دوه تنه جید علماء اعضاء ولري ترڅو دولایت په سطحه هغه درانه موضوعات حل کړي چې دولسوالیواوکلیوعلماءکرامو او مسؤلینو ته یې حل کول مشکل وي .

۳۳دولایت په تشکیل کې تنظيمه رئیس د والي  په مشوره تغیرات را وستلاى شي  او والي دولسوالیو په تشکیلاتوکې دولسوال په مشوره تغیرات راوستلاى شي اوهم به په نورو اړونده چارو کې دغه اصل په نظرکې نیول کیږي، البته  كه په دغه اړه تر مشورې وروسته دوالي او ولسوال نظرونه موافق نشي والي به موضوع تنظيمه رئيس ته وړاندې کوي، که تنظيمه رئيس او والي سره موافق نه شول تنظيمه رئیس به موضوع مشرتابه  ته وړاندي کوي.

اوومــــه بـــرخــه

 دمجاهدينوخپل منځي موضوعات :

 

۳۴پر مجاهدینو دخپل دلګي (ګروپ) مشر او پر دلګي مشر د ولسوالۍ دمشر او د ولسوالۍ پر مشر د خپل ولایت دمشر او دولایت پر مشر د تنظيمه رئيس او پر تنظيمه رئیس د امام او نائب امام اطاعت واجب دی  په دي شرط چې شرعا جائز وي .

 ۳۵کوم چا  ته چې  مسؤلیت وركول كيږي  نو بايد دا لانديني اوصاف و لري:

تدبیر، تقوی، شجاعت،شفقت  اوسخاوت، د ټولو اوصافو دخاوند د نه پیدا کیدو په صورت کې  دتدبیراوتقوى مراعات لازمي دی.

۳۶که د مجاهدینو په ليكوكې څوك دکوم جرم مرتکب شي، اوخپل دلګى مشر یا ولسوال یې وغواړي چې دجرم له امله یې له صف څخه  وباسې دغه مشران به د نوموړې مجرم موضوع ولایتي کمیسون ته وړاندي کوي، ولایتي کمیسون به یې موضوع په دقیق ډول څیړي که یې جرم رښتيا هم د اخراج وړوه نو ولایتي کمیسون به د والي په موافقه پریکړه کوي، چې تردې  وروسته  به بیا بل څوک حق نه لرې چې دغه ايستل شوی فرد یا دلګى مشر اکمال کړي، البته که توبه يې وايستله  بیابه د ولایتي کمیسون او والي په موافقه په دنده ګمارل كيږي

۳۷دیوې ولسوالۍ یا ولایت کوم دلګى مشر که په بل ولايت او ولسوالۍ کې جهاد کوي کولای يې شي، خو د اړونده ولايتونو او ولسواليو له مسؤلینو څخه به اجازه اخلي او دخوښ كړاى شوي ولایت  او ولسوالۍ مسؤل یې مشر بلل کیږي مکمل اطاعت به یې کوي .

۳۸که کوم والي یا بل مشر له پخوا څخه په بل ولایت کې فعال ګروپ يا دلګى لري  دهغه ولایت مسؤل ته دې خپل دلګى  او مربوطه مجاهدين معرفي کړي چې لدې وروسته به دهغه والي اطاعت  کوي، په اجرآتو کې به له هغه څخه هدایت اخلي، او اکمال به  یې هم دولایت دنورو مجاهدینو په څیر دهغه ولایت مسؤلین کوي، د اسلامي امارت په تشکیلاتو کې عمومي محاذونه بنددي او داسې محاذونه د امارت دتشكيلاتو برخه نه ګرځې .

۳۹که دیوه ولایت کوم دلګی مشر په بل ولایت کې د هغه ځای له مسؤلینو سره دجهاد په چارو كې ملګرتوب كوي اوجهاد کول غواړي نو دنوي ولایت مسؤلین به تر هغه وخته پوري ځاي نه ورکوي او له ځان سره به یې نه ملګری کوي چې ترڅو یې دلومړني ولایت له ولایتي  مسؤل څخه د نوموړي شخص په هکله کره معلومات، اطمینان او موافقه نه وي تر لاسه کړي.

۴۰دلګى مشر(سر ګروپ) داحق نه لري چې دخپل ګروپ يا دلګي د ډیریدو په خاطر د بل دلګي مجاهدین ځان ته دعوت کړي، البته که کوم مجاهد دبل مسؤل سره یوځاى کیدل غواړي کولای شي، خو هغه جهادي اجناس چې پخواني دلګي مشر دجهاد دخدمت لپاره دغه ليوال شخص ته ورکړي وي او یا هم ددوئ په ګډه ملګرتیا کې نیول شوي وي او د دلګي حق پري ثابت شوى وي هغه اجناس به مخکېني دلګى مشر ته خامخا ور پر يږ دي .

۴۱داستشهادي بریدونو په هکله باید لاندينۍ څلور خبرې په نظر کې ونیول شي.

لـومـړى:                          استشهادي مجاهد باید تر برید مخکې  په ښه ډول تربیه شي.

دوهــم:               استشهادي حمله دې په لوړو او اهمو اهدافوترسره شي او د اسلامي امت دغه اتل بچى بايد په ټیټو او بي ارزښته اهدافو کې ونه کارول شي.

دريـــم:                              په استشهادي بریدونوکې  بايد دعامو خلکو د وژل کیدو او تلفاتو دمخنیوي زيات کوښښ  و كړاى شي.

څـلــورم:                                ماسیوا له هغو مجاهدینو چی د مشرتابه له لوري خصوصي پروګرام او اجازه ورکړل شوې وي نور ټول مجاهدین  مکلف دي چی په استشهادي بریدونو کې به دولایت له مسؤل څخه اجازه اوهدایت اخلی.

 اتـــمــه بــرخــه

 دتـعـليــم اوتـربيـې موضــوع

۴۲دتعلیم اوتربیې په اړوند به د اسلامي امارت په تشکیلاتو کې دتعلیمي کمیسیون له پروګرام او اصولو سره سم چلندکیږي، د ولایاتو او ولسوالیو مسؤلین به دتعلیمي چارو د پر مخ بیولو په لړ کې د نوموړې کمیسیون له تګلارې سره سم عمل کوي .

 

نــهــمــه بــرخــه

د مــؤسـسواوشــرکتـونـوپــه اړه

 

۴۳ولایتي مسؤلین به دمؤسساتو او شرکتونو په اجرآتو کې دمؤسساتود اړوندکمیسون په هدایت اجرآت کوي، البته کمیسون دمربوطه ولایت دمسؤل په مشوره مکلف دی، دنظر دنه توافق په صورت کې به له مشرتابه څخه هدایت غوښتل کیږي، دولایت، ولسوالۍاودلګۍ مسؤلین په خپل سر دپرېکړې  حق نه لري .

لـســمـــه بـــرخــه

ولــسي مــوضــوعــات

 

۴۴دسيمو اوسيدونكيو كه چېرته دحقوقي او په نورو خصوماتو كې دقضيې دحل په موخه مجاهدينو ته عريضه وكړه نو هر دلګی مشر دا حق نه لري  چې دعامو خلكو په موضوعاتو کې مداخله وکړي، البته یوازې د ولایت مسؤل، د ولسوالۍ مشریا دهغه مرستيال  کولاى شي چې دعارض په  عرض پاڼه غور وكړي او د اړونده مراجعو دلارې دي لومړى د منځګړو په توسط  په سولې او مشروع جرګه موضوع حل  اوفصل کړي،اوکه صلح يا د مصلحينو جرګه  ممکنه نه وه  بيا دي  دمحکمې دشتون په صورت کې  محکمې  ته راجع کړي، او كه  محکمې شتون نه درلود نو پدې صورت كې دې   دجیدو علماء کرامو دنظر موافق اجرأت وکړي.

۴۵داسلامي امارت په واکمنۍ کې چې کوم موضوعات اودعوي فیصله شوي دي په اوس وخت کې دهغو موضوعاتو بیا را ژوندي کول او څېړل بنددي، که څه هم یو طرف پري قناعت ونه لري، ځکه چې داوسنیو شرایطو په تناسب په  هغه وخت کې دزیات عدل امکانات برابر وو.

۴۶د ولایتونو،ولسوالیو، دلګیو مسؤلین او نور ټول مجاهدېن دې په خپل ټول توان سره دعامو خلکو دمرګ، ژوبلي او دهغوئ دموټرو او نورومالونو دضایع کېدو سره احتیاط کوي، دبې احتیاطۍ دکولو په صورت کې هر يو په خپل نوبت اوحیثیت سره ذمه وار بلل کیږي او دکړي جرم په اندازه به سزا ورکول کیږي.

۴۷که کوم مسؤل یاشخص د مجاهد له نوم څخه په استفادي عامو خلكو ته ضرر رسوي نو مافوق مسؤل يې په دې مکلف دى چې همدا فرد یا مسؤل اصلاح کړي، دنه اصلاح کیدلوپه صورت کې دې د ولایتي مسؤل له لوري د مشرتابه مقام ته معرفي کړي، مشرتابه به دخپل لزوم دیدسره سم سزاورکړي اویا که لازم وبولي دمجاهدینو له صف څخه  به یې خارج كړي . يــوولـسمـــه بــرخـه

د مـمنــوعـاتــوپــه هـکلــه

 

۴۸څرنګه چې دوسلو دټولولو بهیر دتحریک له پیل څخه بیا تر اوسه پوري په شدت سره روان وه، همدا تصفیه  کافي او بسنه كوي، تردې  وروسته بايد  له چا څخه دبیت المال په نامه دتصفیې په عنوان په زور وسلې  وانه خستل شي .

۴۹مجاهدین بايد  له پخواني حکم سره سم دسګريټ له څکولوڅخه په کلکه ډډه وکړي .

۵۰لغړزني (هغه  څوك چی دكم عمرۍ له وجې يې ږیرې  نه وي راغلې) له ځان سره په هستوګن ځايونو او نظامي مراكزو کې اوسول بنددي .

۵۱دمقدس شریعت په رڼا کې دانسان مثله ((غوږونه، پوزه، شونډي))  پري کول سخت منع دي، مجاهدین دي د دا ډول اعمالو څخه په کلکه  جلوګيري  وکړي.

۵۲داسلامي امارت مجاهدین دي له چا څخه په زور عشر، زکات اوچنده نه ټولوي اوخلک دې آزاد پريښودل شي  چې څوک یې خوښ وي هماغه ته دي  ورکړي.

 ۵۳مجاهدین دي دخلکو په کورونو کې تلاشي نکوي او که د تلاشۍ کولو سخته اړتيا وي بیا دي دولسوالۍ دمسؤل په اجازه د تلاشۍ لپاره  دکلي د مسجد امام او دوه تنه سپین ږېري دځان سره ملګري کړي.

۵۴د پیسو دپاره دخلکو تښتول که په هر نامه وي ممنوع دي او  دمربوطه سيمې  مسؤلین دي  په کلکه مخنیوی وکړي، که داسلامي امارت له نامه څخه  په استفادې څوک دا ډول عمل کوي دولایت مسؤل  به دغه جنایت کاران  د مشرتابه په هدایت بې وسلې کوي .

دوولــسمــه بــرخــه

تـــوصيــــې

 

۵۵هردلګي مشر ته په کار دی چې دخپلو ملګرو دجهادي تربیې اودیني، اخلاقي تعلیم لپاره بيلا بيل  وختونه تعېن کړي، دجنګ د حالت  څخه په غیر دي  تربیه اودیني او اخلاقي تعلیم نه پریږدي.

۵۶که خطرنه وي مجاهدین دې په مسجدکې په جماعت سره لمونځ ادا کوي، او که مسجد ته تلل مشکل وي په خپلوهستوګن ځایونو کې دې په جماعت سره لمونځ  کوی. تلاوت اوذکر ته دې خاصه توجه کوي  ځكه په تلاوت او ذکر سره په زړونو  کې اطمينان او قوت پیدا کیږي .۵۷مجاهدین دې خپل فکري قوت نظامي اړخ ته متوجه کړي، دسيمه ايزو شخړو او د ولسي مسائلو څخه دي ځانونه وساتي، ځکه  له یوې خوا دا كار مصروفیت راولي او دبلې خوا په خپل منځ  اوهم له ولس سره دبدنیتۍ سبب ګرځي،البته که ډیره ضروري موضوع وه په (۴۴) ماده دې عمل وكړي .

۵۸داسلامي امارت ټول کارکونکي دي کوښښ وكړي چې دمخالف لوري غوليدلي  کسان تسلیمیدو اووسلې ایښودلو ته تشویق کړي اوبیا دي ورسره په شویو وعدو وفا وکړي، په دې سره به له یوې خوا ددښمن صف کمزوری شي او  له بلې خوا به د داخلي کسانو له لوري پراته خنډونه کم شي او هم به په ځینو مواردو کې مجاهدینو ته وسلې اومهمات په لاس ورشي .

 ۵۹مجاهدین مکلف دي چې دولسي وګړو سره ښه اخلاق اوښه چلند وکړي او د عامو مسلمانانو زړونه دې ځانونو ته رانیږدې کړي، او د يوه مجاهدپه صفت دي داسلامي امارت دا سې استازيتوب  وکړي چې ټول هیوادوال ورته هر كلى ووايې  اودهمکارۍ  او مرستي لاس  ورکړي.

۶۰مجاهدین دې ځانونه دقومي، ژبني، او وطني تعصب څخه وساتي،  له حضرت ابو هريره رضى الله عنه څخه روایت دى چې وايې  ماله رسول الله صلی الله علیه وسلم څخه واوریدل چې فرمایل یې: (ومن قاتل تحت رایة عمية يغضب لعصبية او يدعو لعصبية او ينصر عصبية فقتل قتلة جاهلية) [جز‌‌ء من الحدیث] مشكوة 319 .

ژباړه: څوک چې تر نامعلوم بیرغ لاندې جنګیږي (یعني چې ښه اوبد یې  معلوم نه وي اوبي بصیرته پکې روان وي) او څوک چې دقومي تعصب له وجهي غوصه (قهر) کوي (نه دکلمی دلوړ والي دپاره) او یا قوم پالني  ته خلک دعوتوي  (نه د الله تعالی دپاره) او یا د قومیت دپاره چاته کومک ورکوي (نه دالله تعالی دپاره)بیا ووژل شو نو وژل یې یوه نوع دجاهلیت ده (یعني لکه تراسلام مخکې چې مړه شوي دي).

۶۱ما فوق مسؤل کولای شي چې له خپل ما تحت مسؤل سره وخت په وخت دجهادي اجناسو اومالي مصارفو په هکله محاسبه وکړي

۶۲دولایت مسؤل دې دولایت په سطحه، او د ولسوالۍ مسؤل  دې د منطقې له شرائطوسره سم په مناسب وخت کې له اړونده مسؤلینو سره دشویو عملیاتو او نورو کړنو دلاسته راوړنو او نواقصوپه هکله مشوره کوي تر څوپه راتلونکې کې دلاښوکامیابیوپه هکله په زړه پوري پروګرامونه  جوړکړي اوله تاوان څخه مجاهدين وژغوري .

۶۳–  مجاهدین دې دشریعت په چوکاټ کې خپله ظاهري بڼه لکه دسر ویښته، جامې، بوټونه اونور  دسیمې دعامو خلکوپه شکل جوړ كړي، چې له یوې خوا مجاهدینو اومحلي خلکو ته له امنیتي اړخه  ګټه ورسوي  اوله بلې خوا به مجاهدین په اسانۍ سره وكړاى  شي چی هرې خواته ولاړشي

ديـــارلـسمـــه بـــرخــه

دلايحې په هکله سپارښت

 ۶۴ددې لايحې په  يادو شويومادوکې دتغیر او تبدیل صلاحیت یوازې داسلامي امارت له مقام اود اسلامي امارت له رهبرۍ شوری سره دی،بل څوک که دکومې مادې دبدلولواویادهغې په خلاف دعمل کولواجرأت وکړي عذریې دمنلو وړ نه دی.

۶۵مرکزي نظامي کمیســونو نه ،دولایاتو او ولسوالیوکمیسیـونونه  مجاهدینو ته ددغــې لايحې  درسولو اوتطبیقولو دنده لري .

۶۶که چیري داسې یوکار دمجاهدینو مخې ته راشي چې  لايحه کې پري  بحث نه وي شوی، دولسوالۍ دموجوده مسؤلینو په مشوره دې حل کړاى شي، البته که بیاهم موضوع حل نشوه دولایت مسؤل ته دي  مراجعه وکړي، او که  له هغه سره هم دحل لاره نه وه له تنظيمه رئيس څخه دې هدایت وغواړي، اوکه بیا هم حل نشوه تنظيمه رئيس دي له مشرتابه څخه  هدایت وغواړي.

۶۷په پورتنیو مادو عمل کول لازم اوضروري دی، که څوک تري  سرغړونه  يا  تخلف وکړي له هغه سره به داسلامي اصولوسره سم چلند کیږي

   ومن الله التوفیق 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / بدلون )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / بدلون )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / بدلون )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / بدلون )

Connecting to %s

%d bloggers like this: